Poglavlje 30 – Radna grupa

{loadposition rg30}

Radna grupa je formirana u aprilu 2013. Šefica radne grupe je Aida Salagić Ceković, načelnica u Direktorata za multilateralnu i regionalnu trgovinsku saradnju i ekonomske odnose sa inostranstvom u Ministarstvu ekonomije. Kontakt osoba za radnu grupu je Vanja Banović iz Kancelarije za evropske integracije.

Radnu grupu čine 22 člana (20 iz državnih institucija i 2 iz civilnog sektora).

Ovo poglavlje se odnosi na zajedničku trgovinsku politiku EU, bilateralne sporazume s trećim zemljama, kao i razvojnu politiku i humanitarnu pomoć. Kada je riječ o trgovinskoj politici, EU nastoji da doprinese postepenom ukidanju ograničenja u međunarodnoj trgovini i stranim investicijama, kao i smanjenju carinskih i drugih trgovinskih prepreka. U oblasti bilateralnih sporazuma, od države kandidata se očekuje da sve svoje ugovore o slobodnoj trgovini, investicijama kao i ugovore o ekonomskim odnosima uskladi sa pravnom tekovinom EU. U području humanitarne pomoći i razvojne politike, zemlje članice treba da jačaju kapacitete za učestvovanje u razvojnoj i humanitarnoj pomoći namijenjenoj zemljama u razvoju i najmanje razvijenim zemljama. Takođe, od zemalja kandidata se zahtijeva da postepeno usklade svoju politiku prema trećim zemljama i njihovu poziciju u međunarodnim organizacijama s politikom i pozicijama koje je usvojila EU.

CG nastavlja sa sprovođenjem reformi u oblastima koje obuhvata Pododbor za trgovinu, industriju, carine i poreze

U Briselu je održan sastanak Pododbora za trgovinu, industriju, carine i poreze između Crne Gore i Evropske unije, u hibridnom formatu. Tokom sastanka predstavljeni...

EFIKASNOST. POVJERENJE. TRANSPARENTNOST: Reforma javnih nabavki u skladu sa evropskim standardima

Zatvaranje Poglavlja 5 - Javne nabavke predstavlja snažan temelj za nastavak reformi, sa akcentom na digitalizaciju, profesionalizaciju, povećanje transparentnosti i antikorupcijski okvir u skladu...

Od lokalnog do regionalnog tržišta uz podršku EU

Mikro-preduzeće iz Podgorice, specijalizovano za marketing i PR, postalo je jedan od dobitnika bespovratnih sredstava kroz projekat EmBRACE. To im je omogućilo saradnju sa...

ZA SLABOVIDE