Naslovnica Info Press info Zahvaljujući brendiraranju, Crna Gora će po pristupanju biti prepoznatljiva među članicama EU

Zahvaljujući brendiraranju, Crna Gora će po pristupanju biti prepoznatljiva među članicama EU

Vrijednosti koje država Crna Gora posjeduje predstavljaju polazni osnov za njeno brendiranje, rekao je ministar ekonomije Vladimir Kavarić.

“Sa svojim prirodnim, privrednim i ljudskim resursima, kao i svim specifičnostima koje na malom geografskom području posjeduje, Crna Gora gradi veoma dobar i prepoznatljiv brend” rekao je Kavarić učestvujući na Konferenciji “Iskustva i izazovi u procesu brendiranja Crne Gore” koja se održava u Kolašinu.

Ministar Kavarić je podsjetio da će dobro pozicioniran nacionalni brend u budućnosti doprinijeti ukupnim ekonomskim, društvenim, socijalnim i političkim benefitima.

“Nacionalni brend zasnovan i razvijen na vrijednostima Crne Gore, doprinosi prestižu i ukupnom ugledu zemlje, stvara pozitivan imidž države, čineći je atraktivnom i privlačnom. Zato je važno usmjeriti kapacitete i resurse svih institucija i ključnih aktera u društvu, kako bi razvoj nacionalnog brenda dobio onu formu koja je neophodna i kako bi se gradio imidž koji Crna Gora i zaslužuje”, naglasio je ministar Kavarić.

Jedna od ključnih karakteristika savremenog doba jeste porast konkurencije među državama, što se jasno ogleda u borbi za resurse i osvajanje određenih tržišta i upravo iz tog razloga sve je više prisutna praksa nacionalnog brendiranja.

Geografska dimenzija u brendiranju često igra veliku ulogu kod potrošača, investitora, turista i drugih, pri odabiru određenog proizvoda, destinacije ili mjesta poslovanja. Prateći savremene trendove i prilagođavajući se novonastalim promjenama, Crna Gora je započela proces nacionalnog brendiranja, kome u mnogome doprinosi pristupanje Evropskoj Uniji i članstvo u NATO.

“Bitni razlog za brendiranje Crne Gore je i poboljšanje nivoa vidljivosti i prepoznatljivosti među državama regiona, a po pristupanju EU i među državama članicama Evropske unije. Potreba nacionalnog brendiranja država navedena je i bitnim usvojenim dokumentima Evropskog parlamenta i Savjeta Evrope. Sve ovo ukazuje na nužnost nacionalnog brendiranja, ne samo za domaće potrebe, već i za potrebe evropskih integracija, kojima je Crna Gora na jasan način opredijeljena i koje predstavljaju njen primarni državni, pa samim tim i ekonomski interes” naglasio je ministar Kavarić.

On je je podsjetio da će brendiranje, kao izuzetno efikasan instrument marketinga, će rezultirati podsticajem direktnih stranih investicija, u strateške grane privrede kao što su: energetika, turizam i poljoprivreda, ali u druge.

“Nacionalnim brendiranjem se podstiču i domaći proizvodjači, što je posebno važno sa aspekta poljoprivrede. Brend države objedinjuje i promovše svu kvalitetnu ponudu zemlje, a na taj način se, kroz izbalansirani regionalni razvoj, prevazilazi jaz između razvijenih i nerazvijenih područja. Razvijenim nacionalnim brendom se omogućava i dobra koordinacija svih lokalnih aktera na tržištu, što je jedan od ključnih preduslova za iskorišćavanje nacionalnih resursa”, zaključio je ministar Kavarić.

Trodnevnu Konferenciju koja se završava danas, organizovala je Hanns Seidel Fondacija za Srbiju i Crnu Goru a domaćin je Ministarstvo ekonomije u Vladi Crne Gore.

PR SLUŽBA
MINISTARSTVO EKONOMIJE

Saopštenja

Produžen rok za video konkurs #MojGrad na putu ka EU

0
Zbog izraženog interesovanja, Ministarstvo evropskih poslova odlučilo je da produži rok za  video konkurs za učenike/ce osnovnih škola #MojGrad na putu ka EU. Pored...

Gorčević sa ministrima evropskih poslova EU: Crna Gora ima hrabrost i viziju da bude...

0
„Prije 20 godina, svijet je svjedočio hrabroj i vizionarskoj Evropi u kojoj je "Veliki prasak" proširenja donio mir i prosperitet kako EU, tako i...

Ministri evropskih poslova i finansija saglasni: Plan  rasta velika šansa za ubrzani razvoj država...

0
Inicijativa Evropske komisije Plan rasta za Zapadni Balkan predstavlja veliku šansu za ubrzani razvoj država regiona i intenziviranje procesa pristupanja EU. Jasna posvećenost država...

Oko 10,5 miliona sredstava EU za crnogorske partnere u okviru programa saradnje sa Hrvatskom...

0
Ukupno 36 crnogorskih institucija i organizacija učestvovaće u sprovođenju 29 projekata koji su podržani u okviru Prvog poziva za dostavljanje predloga projekata programa prekogranične...

Održan info dan za dva poziva programa Interreg Evropa

0
Crnogorske institucije i organizacije imaju priliku da uspostave saradnju sa partnerima iz 35 evropskih zemalja u okviru Programa međuregionalne saradnje Interreg Evropa i sprovedu...