NaslovnicaInfoPress infoU Crnoj Gori po prvi put obilježen Evropski dan broja 112 -...

U Crnoj Gori po prvi put obilježen Evropski dan broja 112 – broja za hitne situacije

Nizom aktivnosti danas je u Crnoj Gori po prvi put obilježen Evropski dan broja 112, broja za hitne situacije.

Ovim povodom Direktorat za vanredne situacije MUP-a organizovao je prezentaciju za medije u Operativno-komunikacionom centru u Podgorici, u područnim jedinicama u Bijelom Polju i Baru na ovu temu su edukovani učenici osnovnoškolskog uzrasta, a u tržnom centru “Delta” u Podgorici postavljeni su informativni flajeri o broju 112.

Građanima Crne Gore broj 112 za hitne slučajeve, važan je i predstavlja dobar oslonac ako je potrebno pozvati hitnu medicinsku pomoć, službu zaštite i spašavanja, upravu policije ili neku od drugih službi, ocijenjeno je iz Direktorata za vanredne situacije.

Generalni direktor Direktorata za vanredne situacije, Mirsad Mulić podsjetio je da je uspostavljanje broja 112 u Crnoj Gori počelo 2008. godine, ali da zbog organizaciono-tehničkih poslova nije profunkcionisao.

„Sistem koji je sada u funkciji u testnom je periodu, i nastavićemo da pratimo rad i bilježimo njegove nedostatke kako bi ih uklonili i po isteku roka imali bolji sistem“, kazao je Mulić na konferenciji na kojoj je Obilježen Evropski dan broja 112.

Mulić je istakao da je broj važan za građane Crne Gore jer predstavlja dobar oslonac u slučaju da je potrebno pozvati hitnu medicinsku pomoć, službu zaštite i spašavanja, upravu policije ili neku od drugih službi.

Broj za hitne slučajeve je, kako je kazao Mulić, važan i za turiste jer ne moraju znati lokalne brojeve već pozivom na taj mogu dobiti službu koja im je potrebna.

Mulić je rekao da će Direkorat za vanredne situacije povodom Evropskog dana broja 112 u područnim centrima u Bijelom Polju i Baru edukovati učenike osnovnih škola, kojima će biti omogućeno da se upoznaju sa radom operativno-komunikacionog centra.

On je rekao da će se predavanjima, radio i televizijskim emisijama, građanima ukazati na postojanje tog servis i njegov značaj.

„Bilbordima želimo da obavijestimo građane da je ovaj sistem u funkciji i u planu je da na svim graničnim prelazima, magistralnim putevima i turističkim centrima bude istaknut broj 112 kako bi ga koristili u ako bude potrebno“, poručio je Mulić.

Direkorat za vanredne situacije želi da objedini sve brojeve hitnih službi, ali prema njegovim riječima za to je potrebno vrijeme.

Na pitanje koliko se građana pozvalo broj 112, Mulić je rekao da je prema statističkim podacima u oktobru bilo oko 20 hiljada poziva, a u januaru oko 30 hiljada.

On je poručio da, u ovom trenutku služba može adekvatno odgovarati na ono što su potrebe građana ali da će ako bude potrebe kadar biti proširen.

Na konferenciji je saopšteno da se pozivi primaju na maternjem i engleskom jeziku, a da će u budućem vremenu omogućiti i na ruskom, albanskom i italijanskom.

Pozivi su, kako je saopšteno, besplatni a služba 112 radi 24 sata dnevno, tokom čitave sedmice.

Flajer o broju 112 možete preuzeti ovdje.

Izvor: Agencija MINA, MUP Crne Gore

Mladi stočar Nebojša Ćupić: Poljopvireda u CG se isplati uz podršku EU

Nedavno zatvaranje Poglavlja 11 – Poljoprivreda i ruralni razvoj potvrđuje napredak Crne Gore na evropskom putu, ali konkretni efekti tog procesa već su godinama...

Muzika, igra i Evropa: Održan prvi EU dan na Podgoričkom pazaru

Uz muziku, igru, dječji smijeh i prepoznatljivo novogodišnje šarenilo Glavnog grada, na Trgu nezavisnosti obilježen je prvi EU dan na Podgoričkom pazaru. Događaj su...

EU dan na PG pazaru

Ministarstvo evropskih poslova i Delegacija Evropske unije u Crnoj Gori, u partnerstvu sa Glavnim gradom Podgorica, uz podršku EU projekata EU4ME i Evropska kuća,...

ZA SLABOVIDE