Implementacija Direktive o uslugama u Crnoj Gori omogućiće brže i jednostavnije procedure za osnivanje preduzeća, posebno u uslužnom sektoru, i završavanje administrativnih procedura na jednom mjestu, saopšteno je na seminaru organizovanom u Privrednoj komori (PKCG).
Vođa tima GIZ ALA projekta (Aproksimacija zakonodavstva sa pravnom tekovinom EU u dijelu slobodnog pružanja usluga i zaštite konkurencije), Sosanna Lisgara, kazala je da rade na tome kako da približe privrednicima Direktivu i prikažu koristi koje proizilaze iz njenog sprovođenja za preduzeća i potrošače.
“Glavni sektori rada su turizam, građevinarstvo, biznis sektori koji podrazumijevaju advokate i inžinjere. Pokušaćemo da u toku sprovođenja ovog projekta olakšamo poslovanje preduzeća”, rekla je Lisgara na seminaru.
Seminar Jedinstvena kontaktna tačka i Direktiva o uslugama: Benefiti za biznis, organizovali su Ministarstvo ekonomije, PKCG i ALA GIZ projekat, koji kofinansira EU i implementira njemačka Agencija za međunarodnu saradnju (GIZ).
Lisgara je navela da se koristi od projekta u budućnosti odnose na više ulaganja, a preduzeća će lakše moći da obezbijede usluge i obavljaju djelatnost u inostranstvu.
U brošuri Ministarstva ekonomije pod nazivom Olakšajte sebi poslovanje navodi se da će u cilju sprovođenja Direktive o uslugama, Crna Gora ukloniti otežavajuće zakonodavne i administrativne barijere prilikom osnivanja preduzeća u uslužnom sektoru.
“Benefiti za privredu Crne Gore odnose se na brže i jednostavnije procedure za osnivanje preduzeća u Crnoj Gori ili inostranstvu, jednostavna ponuda usluga u drugim zemljama EU bez obaveze osnivanja nakon članstva u EU, dobijanje online informacija i završavanje administrativnih procedura na jednom mjestu u svakoj zemlji”, navodi se u brošuri.
Direktiva o uslugama je evropski zakonodavni akt koji ima za cilj da olakša poslovanje preduzećima i predzetnicima koji pružaju ili koriste usluge u EU. Direktivu su donijeli Evropski parlament i Savjet 2006. godine i sve zemlje članice su bile u obavezi da je implementiraju u svoje zakonodavstvo u roku od tri godine.
Ekspert ALA GIZ projekta, Jolita Van Otterlo, rekla je da je Direktiva o uslugama jedan od zakonskih akata EU, koja je izvršila veliki pritisak na vlade država članica EU.
“Zbog nje je potrebno sprovesti širok spektar regulatornih reformi, a imala je za cilj da se unaprijede poslovna okruženja, i to ne samo za lokalna preduzeća, već i za cjelokupno interno tržište”, precizirala je Otterlo.
Ideja EU je, kako je dodala, da se uspostavi jedno tržište što znači da svako preduzeće može da iskoristi dobre stvari na tom tržištu, koje je ogromno, posebno za male zemlje kao što je Crna Gora.
“Jedinstvena kontaktna tačka je najvidljiviji rezultat ove Direktive, a za vrijeme njenog sprovođenja mijenja se zakonodavstvo i usvajaju zakoni u uslugama”, kazala je Otterlo.
Prema njenim riječima, države članice i dalje imaju puno posla oko problema vezanih za sprovođenje te Direktive, pri čemu postoji prostor za unaprijeđenje tih jedinstvenih kontaktnih tačaka u zemljama članicama.
Generalni sekretar PKCG, Pavle Radovanović, saopštio je da je seminar jedna u nizu aktivnosti informisanja članica Komore o pravima, obavezama i mogućnostima koji proističu iz procesa pristupanja Crne Gore EU.
Cilj seminara je upoznavanje biznis sektora sa benefitima implementacije Direktive o uslugama u Crnoj Gori, a naročito sa benefitima uspostavljanja jedinstvene kontaktne tačke.
Učesnicima je prezentirana komparativna iskustva iz država članica EU, kao i online prezentacija korišćenja jedinstvene kontaktne tačke.
Izvor: Agencija Mina-business