NaslovnicaPress infoPress IPARemont kolašinske pruge: Brzina sada 80 km/h, projekat koštao 5 miliona eura

Remont kolašinske pruge: Brzina sada 80 km/h, projekat koštao 5 miliona eura

Remont dionice pruge od ukrsnice Trebaljevo do stanice Kolašin, uključujući i remont četiri stanična kolosjeka u stanici Kolašin, je prvi „pilot projekat“ koji je realizovala Željeznička infrastruktura Crne Gore, kroz donaciju Delegacije EU u našoj zemlji. Projekat je namijenjen unaprjeđenju stanja željezničke infrastrukture na dionici Trebaljevo–Kolašin i u stanici Kolašin.

Remontom dionice Trebaljevo-Kolašin obezbijeđeno da se saobraćaj na njoj sada odvija brzinom od 80 kilometara na čas. Konačan ugovor – sertifikat završetka projekta potpisan je 25. juna ove godine između izvođača radova, nadzora i Željezničke infrastrukture.

remont pruge1

Potrošena skoro sva predviđena sredstva

Kompletan projekat je završen, realizovan po međunarodnim pravilima i od pet miliona odobrene pomoći iskorišćeno je 4.993.312 eura.

Radovima remonta gornjeg stroja pruge Trebaljevo–Kolašin, ugrađen je kompletan novi materijal (šine, pragovi, kolosječni pribor, tucanik, skretnice, dio opreme za kontaktnu mrežu i signalno-sigurnosni uređaji na skretnicama).

Projektom je remontovano 8,6 kilometara otvorene pruge od Trebaljeva do Kolašina, u stanici Kolašin remontovana su četiri stanična kolosjeka ukupne dužine 2,8 kilometara i ugrađeno je sedam novih skretnica.

U pogledu izvođenja radova, projekat je bio izuzetno zahtjevan jer su izvođeni radovi unutar sedam tunela ukupne dužine 4,74 kilometara i devet mostova ukupne dužine 1,04 kilometara, odnosno, od 8,6 kilometara otvorene pruge za remont, 5,78 kilometara je bilo na mostovima i u tunelima ili 67 odsto dionice obuhvaćene projektom.

remont pruge2

Učesnici projekta

Investitor je bila Delegacija EU u Crnoj Gori, koja je za projekat obezbijedila donaciju u iznosu od pet miliona eura. Radove je izvodila firma „CLF“ Italija sa podizvođačima: „ZGOP“ Novi Sad. za građevinske radove, a za elektroradove „Minel kontaktna mreža“ i „Galeb“ za signalno sigurnosne uređaje i telekomunikacije). Nadzor po FIDIC standardima izvršio je Institut za građevinarstvo Podgorica.

Za pripremu realizacije projekta i izvođenje radova, Željeznička infrastruktura je obezbijedila glavni projekat (izradio ga je Institut IPSA Sarajevo, a reviziju je uradio Saobraćajni institut CIP Beograd), kao i tehničke specifikacije po pravilima pripreme međunarodnih tendera. U saradnji sa konsultantima EU, projekat je realizovan po međunarodnim pravilima i propisima “ PRAG” i “FIDIC” i „Uslovima ugovaranja za građevinske radove“.

Tokom izvođenja radova Željeznička infrastruktura je obezbijedila nesmetane uslove za rad: izvođaču za izvođenje radova i željezničkim operaterima nesmetano odvijanje željezničkog saobraćaja, putničkog i teretnog po važećem redu vožnje.

remont pruge3

Benefiti projekta

Donacijom EU od pet miliona eura ostvarene su uštede u državnom budžetu, a pritom smo dobili sigurniju i bezbjedniju vožnju i kraće putovanje na relaciji Trebaljevo-Kolašin. Benefiti su i manji troškovi tekućeg održavanja na teret ŽICG, a pored toga imamo i bolje uslove prijema i otpreme putnika u stanici Kolašin, jer je kroz ovu donaciju uređena stanica Kolašin. Turistički grad na sjeveru Crne Gore je dobio i modernu čekaonicu, pristup stanici, parking prostor i dva prelaza od gumenih panela preko kolosjeka za putnike za bezbjedan prilaz peronu.

Od ukupno odobrenih pet miliona eura, iznos od 200.000 eura EU je odobrila za radove uređenja platoa i prelaza preko kolosjeka u stanici Kolašin, kao i nabavku dijela materijala za tekuće održavanje: pragova, tucanika, rezervnih djelova za skretnice, kolosječnog pribora itd.

Kroz realizaciju kapitalnih projekata kakav je ovaj, stvaraju se uslovi za bezbjedan i redovan željeznički saobraćaj, skraćuje se vrijeme putovanja i bitan je segment za nastavak planskog uređenja pruge Vrbnica-Bar.

U okviru projekta „Rastimo zajedno 3“ Portal Analitika predstavlja IPA projekte koji su završeni, ili su u finalnoj fazi, a imaju za cilj da pokažu koliko je važno da naša zemlja iskoristi IPA fondove za dalji razvoj svih sektora društva.

Izvor: Portal Analitika

Objavljen Prvi poziv u okviru programa Crna Gora – Albanija 2021-2027

Danas je objavljen Prvi poziv za dostavljanje predloga projekata u okviru IPA III Programa prekogranične saradnje Crna Gora – Albanija 2021-2027. Rok za dostavljanje projektnih...

Nikšićki srednjoškolci u akciji za održivi razvoj

Društvo mladih ekologa Nikšić pokrenulo je projekat pod nazivom „Mladi Eko Poaro MEP4”, namijenjen srednjoškolcima iz četiri nikšićke škole. Projekat se realizuje uz podršku programa...

Dan Interreg saradnje obilježen u Kotoru u znaku plave ekonomije

Ministarstvo evropskih poslova Crne Gore obilježilo je Dan Interreg saradnje u Kotoru pod sloganom „Inspirisani morem: talasi saradnje za jaču plavu ekonomiju na Jadranu“,...

ZA SLABOVIDE