Naslovnica Info Press info Više od 73 odsto građana bi na referendumu glasalo za ulazak u...

Više od 73 odsto građana bi na referendumu glasalo za ulazak u EU

Da će naša zemlja ući u Evropsku uniju smatra 68.9 odsto građana, pokazalo je istraživanje o percepcijama javnosti i komuniciranju procesa evropske integracije u Crnoj Gori koje je agencija Defacto uradila na teritoriji države tokom novembra i decembra prošle godine na uzorku od 1.000 ispitanika. Procenat opredijeljenih građana, dakle onih koji u vrijeme istraživanja imaju stav po tom pitanju i kažu da bi izašli na eventualni referendum i glasali za ulazak u Evropsku uniju je 73.6 odsto.

Percepcije i stavovi građana u odnosu na proces evropskih integracija i samu Evropsku uniju su, navodi se u istraživanju, stabilni.

2

“Upoređivanjem sa podacima iz 2013. godine dolazimo do zaključka da nasuprot uvriježenim shvatanjima da podrška integracijama pada, to nije slučaj”, pokazalo je istraživanje.

Dešavanja u samoj Evropskoj uniji i postojeća kriza na tom nivou nije ostala neprimijećena od strane građana, ali nije uticala bitno na njihove stavove i preferencije.

8

“Građani primjećuju određene promjene u evropskoj politici proširenja, ali se njihovi stavovi po tom pitanju ne mijenjaju bitno”, navodi se u istraživanju.

Procenat onih koji smatraju da će Crna Gora ući u Evropsku uniju bez obzira na njihove lične stavove o tome je 68.9 odsto.

“Oni koji podržavaju ulazak u Evropsku uniju su u ukupnom broju ostali nepromijenjeni, ali se njihova struktura promijenila na način da je porastao broj onih koji integracije “uglavnom“ podržavaju u odnosu na one koji ih “u potpunosti“ podržavaju”, navodi se u istraživanju.

Procenat opredijeljenih građana, dakle onih koji u vrijeme istraživanja imaju stav po tom pitanju i kažu da bi izašli na eventualni referendum i glasali za ulazak u Evropsku uniju je 73.6 odsto.

“Poređenja radi, 2013. godine taj procenat je bio gotovo identičan – 74.8 odsto”, navodi se u istraživanju.

Euroskepticizam još uvijek ne postoji kao formulisana i organizovana ideja, ali se pojavljuje u različitim oblicima.

“Korijene euroskepticizma uglavnom nalazimo u domaćim odnosima, a ne u eksternim kao što je npr. stanje u Uniji. Procenat potencijalnih euroskeptika je stabilan i radi se o između 15 i 25 odsto populacije”, navode oni.

Tempo evropskih integracija je od strane značajnog broja građana, ali i eksperata ocijenjen kao prebrz.

Kanali informisanja građana o integracijama su uobičajeno televizija, novine, portali, ali sve više internet.

3

“Porast korišćenja interneta i posjeta internet sajtovima se primjećuje ne samo kod mlađe nego i kod srednje populacije”, ističe se u istraživanju.

Građani za sebe smatraju da su relativno dobro informisani o procesu integracija.

6

7

“Kada su testirani konkretnim pitanjima, pokazalo se da je to znanje značajno manje od percipiranog. Ipak, treba primijetiti da je u porastu u odnosu na 2013. godinu”, pokazalo je istraživanje.

Kompletne rezltate istraživanja možete pogledati ovdje.

Saopštenja

Dvadesetsedmi broj Biltena o evropskoj integraciji Crne Gore

0
Dvadesetsedmi broj Biltena o evropskoj integraciji predstavlja najvažnije događaje i aktivnosti u procesu pristupanja EU tokom prvog kvartala 2024. godine. Bilten možete preuzeti ovdje.

Intervju ministarke Gorčević za portal Gradski.me

0
Ključno je da shvatimo da je potrebno da prevaziđemo razlike i udružimo snage kako bi uspješno priveli kraju usvajanje zakona koji su dio mjerila...

Zenović: Očekujemo pozitivne izvještaje za poglavlja 23 i 24

0
U poglavlju 23 – Pravosuđe i temeljna prava tri segmenta iz tri privremena mjerila najvjerovatnije neće biti realizovana do juna, ali to neće biti...

Produžen konkurs za najbolje novinarske priče o evropskoj integraciji Crne Gore

0
U oviru obilježavanja Mjeseca Evrope, Ministarstvo evropskih poslova produžava svoj tradicionalni konkurs za najbolje priče o evropskoj integraciji Crne Gore, uz finansijsku podršku Evropske...

Crna Gora u evropskoj kampanji o zdravlju bilja #PlantHealth4Life

0
#PlantHealth4Life je višegodišnja multinacionalna kampanja osmišljena na zahtjev Evropske komisije koja je zasnovana na dubinskoj analizi percepcija i ponašanja vezanih za zdravlje biljaka širom...